REGULAMIN
Regulamin Sklepu Internetowego Parfumerii Aroma-shop
-
Postanowienia ogólne
1.1. Niniejszy Regulamin określa warunki korzystania z internetowego sklepu https://www.aroma-shop.pl/, który prowadzi sprzedaż perfum i kosmetyków przez Internet.
1.2. Właścicielem sklepu internetowego jest Aromaty Tetiana Hetalo, zarejestrowany pod adresem Stefana Starzyńskiego 27/23, Bielsko-Biała 43-316 Poland NIP: 789-178-40-69, REGON: 524730885.
1.3. Korzystając z tej strony, użytkownicy akceptują warunki niniejszego Regulaminu. Jeżeli użytkownik nie zgadza się z tymi warunkami, powinien zaprzestać korzystania ze strony.
-
Produkty i ceny
2.1. Wszystkie towary sprzedawane przez sklep internetowy są nowe i oryginalne. W razie potrzeby właściciel może dostarczyć klientowi niezbędne dokumenty lub faktury potwierdzające oryginalność towaru.
2.2. Sklep internetowy oferuje szeroki asortyment perfum i wód toaletowych.
2.3. Ceny towarów podane na stronie są aktualne w momencie składania zamówienia i zawierają podatek VAT w wysokości 23%, ale nie obejmują kosztów dostawy.
2.4. Sprzedawca ma prawo do zmiany cen towarów bez wcześniejszego uzgodnienia z klientem. Zmiana ceny nie dotyczy jednak już złożonych i potwierdzonych zamówień.
-
Składanie zamówienia i płatności
3.1. Aby złożyć zamówienie, klient musi dodać produkt do koszyka i przejść proces składania zamówienia na stronie.
3.2. Złożenie zamówienia oznacza, że klient akceptuje warunki niniejszego Regulaminu.
3.3. Sposoby płatności:
-
Przelew tradycyjny na firmowy rachunek ING Bank: 61 1050 1070 1000 0093 0333 6235 Aromaty Tetiana Hetalo
-
Systemy płatności elektronicznych (Przelewy24 https://www.przelewy24.pl/, Fondy https://fondy.eu/pl/).
-
Płatność za pobraniem (w przypadku dostawy kurierem lub do punktów odbioru).
-
-
Dostawa towarów
4.1. Dostawa towarów odbywa się na adres klienta podany podczas składania zamówienia.
4.2. Towary są dostarczane przez firmę kurierską InPost w terminach podanych na stronie.
4.3. Koszt dostawy obliczany jest na podstawie miejsca dostawy i wybranego sposobu dostawy.
-
Gwarancja na towar
5.1. Zgodnie z artykułem 556 Kodeksu cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 roku, sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec konsumenta za wady towaru, zarówno fizyczne, jak i prawne, jeżeli towar posiada wady, które mogą zostać wykryte podczas jego użytkowania.
5.2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wady towaru przez okres dwóch lat od momentu jego wydania konsumentowi. W przypadku towarów specjalistycznych okres odpowiedzialności może zostać przedłużony do trzech lat.
5.3. W przypadku wystąpienia wady towaru, konsument ma prawo złożyć reklamację. Reklamacje dotyczące wad towaru należy przesyłać na adres e-mail: sup.aromaty@gmail.com
5.4. Sprzedawca zobowiązany jest rozpatrzyć reklamację w ciągu 14 dni kalendarzowych od jej otrzymania. Jeśli odpowiedź nie zostanie udzielona w tym terminie, reklamacja uznaje się za zaakceptowaną.
5.5. Sprzedawca pokrywa koszty związane z usunięciem wad towaru, jego wymianą na nowy lub zwrotem towaru.
-
Odstąpienie od umowy sprzedaży
Zgodnie z artykułem 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumentów (Dz. U.2017 r. poz. 683), konsument, który zawarł umowę na odległość, ma prawo odstąpić od niej w ciągu 14 dni bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów. Jeżeli konsument wybrał sposób dostawy towaru inny niż najtańszy standardowy sposób dostawy oferowany przez sprzedawcę, sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi dodatkowych kosztów poniesionych przez niego.
Termin do odstąpienia od umowy biegnie od dnia otrzymania towaru przez konsumenta lub osobę trzecią, którą on wskaże.
Aby skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, konsument musi poinformować sprzedawcę o swojej decyzji, wysyłając odpowiednie oświadczenie.
W przypadku, gdy konsument dokonał płatności gotówką, zaleca się wskazanie w oświadczeniu o odstąpieniu od umowy numeru konta, na które mają zostać zwrócone środki.
Odstąpienie od umowy może dotyczyć wszystkich towarów, z wyjątkiem tych, które są wyłączone z prawa odstąpienia lub ich części.
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy wysłać oświadczenie o odstąpieniu przed upływem określonego terminu.
Sprzedawca zapewnia możliwość wysłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy na adres e-mail: sup.aromaty@gmail.com
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy można także wysłać tradycyjną pocztą.
W przypadku odstąpienia od umowy zgodnie z powyższą procedurą, umowa uznaje się za niezawartą.
Sprzedawca zwraca konsumentowi całą kwotę zapłaconą przez niego, w tym koszty dostawy towaru, w ciągu 14 dni od momentu otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy lub zwrócenia towaru. Sprzedawca może wstrzymać zwrot środków do czasu otrzymania towaru lub potwierdzenia, że towar został zwrócony.
Koszty zwrotu towaru ponosi konsument.
Konsument zobowiązany jest zwrócić towar sprzedawcy nie później niż w ciągu 14 dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Aby dotrzymać terminu, wystarczy wysłać towar przed upływem tego terminu.
Sprzedawca zwraca środki tą samą metodą płatności, jaką konsument dokonał płatności. Jeśli konsument dokonał płatności przy odbiorze, sprzedawca może poprosić o dane bankowe do zwrotu środków.
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zmniejszenie wartości towaru, które nastąpiło w wyniku jego używania w sposób niewłaściwy do sprawdzenia jego charakterystyki i funkcji.
Zgodnie z artykułem 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumentów (Dz. U.2014, poz. 827), prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje na towary, które:
-
dostarczane są w zapieczętowanej opakowaniu, które po otwarciu nie może zostać zwrócone z powodów zdrowotnych lub higienicznych, jeżeli opakowanie zostało uszkodzone po dostarczeniu;
są towarami wykonanymi zgodnie z indywidualnymi wymaganiami konsumenta.
7. Procedura reklamacji
Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć towar kupującemu bez wad. Wszystkie towary są nowe, oryginalne i dostarczane w oryginalnych opakowaniach, z wyjątkiem perfum, które są jedynie odwzorowaniem wrażeń inspirowanych zapachami znanych producentów perfum z całego świata.
W przypadku, gdy towar ma wadę, kupujący może złożyć reklamację zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 23 kwietnia 1964 roku (tekst jednolity Dz.U.2014, poz. 121 z późn. zm.), w szczególności artykułami 556–576.
Kupujący ma prawo złożyć reklamację w przypadku wady towaru. Wady dzielą się na dwa rodzaje:
-
Wada fizyczna: towar nie ma właściwości, które powinny być charakterystyczne dla tego rodzaju towaru, nie posiada cech, o których kupujący poinformował sprzedawcę, lub towar nie nadaje się do celu, o którym kupujący poinformował sprzedawcę.
-
Wada prawna: towar jest własnością innych osób, obciążony prawami osób trzecich lub ogranicza możliwość korzystania z niego.
W przypadku wystąpienia wady kupujący może złożyć reklamację do sprzedawcy i żądać jednego z poniższych rozwiązań:
-
wymiany towaru na nowy,
-
naprawy towaru,
-
obniżenia ceny,
-
rozwiązania umowy (jeśli wada jest istotna).
Kupujący ma prawo wybrać jedno z rozwiązań, jednak sprzedawca może zaproponować inne rozwiązania, zależnie od:
-
łatwości i szybkości wymiany lub naprawy towaru,
-
charakteru wady (czy jest ona oczywista, czy nieznaczna),
-
tego, czy reklamacja była już wcześniej zgłaszana.
Jeśli kupujący żąda wymiany towaru lub jego naprawy, sprzedawca może odmówić realizacji tego żądania, jeśli jest to niemożliwe lub wiąże się z nadmiernymi kosztami.
Sprzedawca ma prawo zaproponować inne rozwiązanie. Niemniej jednak kupujący może zmienić swój wybór i żądać innego rozwiązania, na przykład obniżenia ceny lub rozwiązania umowy.
Sprzedawca zobowiązany jest do wymiany towaru lub naprawy w rozsądnym terminie, nieprzekraczającym 30 dni kalendarzowych od momentu złożenia reklamacji. Jeśli sprzedawca nie dotrzyma tego terminu, kupujący może ustalić dodatkowy termin wykonania żądania. W przypadku dalszych opóźnień kupujący ma prawo do zmiany żądania.
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wady towaru, które ujawniają się w ciągu 2 lat od jego otrzymania przez kupującego. W pierwszym roku zakłada się, że wada istniała już w momencie sprzedaży, chyba że sprzedawca udowodni, że wada powstała z winy kupującego. Jeśli wada ujawni się po 12. miesiącu, ale przed 24. miesiącem od momentu otrzymania towaru, kupujący musi udowodnić, że wada istniała przy zakupie.
Reklamację można złożyć w dowolny sposób, jednak dla celów dowodowych najlepiej jest złożyć ją na piśmie. W zgłoszeniu należy opisać wykrytą wadę i wskazać żądane rozwiązanie w ramach gwarancji. Reklamację można złożyć bezpośrednio sprzedawcy (z potwierdzeniem na kopii) w punkcie przyjęć lub wysłać listem poleconym na adres:
"Aromaty Tetiana Hetalo"
Bielsko-Biała, Stefana Starzyńskiego 27/23, 43-316
lub na adres e-mail: sup.aromaty@gmail.com.
W przypadku zgłoszenia reklamacji dotyczącej:
-
wymiany towaru na nowy,
-
naprawy towaru,
-
obniżenia ceny,
sprzedawca zobowiązany jest rozpatrzyć reklamację w ciągu 14 dni kalendarzowych od jej złożenia. W przypadku niewykonania tego terminu, reklamacja będzie uznana za zasadną.
8. Odpowiedzialność
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za podanie przez klienta nieprawidłowych danych (w szczególności za błędne wypełnienie formularzy na stronie internetowej), które utrudniają lub uniemożliwiają realizację zamówienia.
Sprzedawca ma prawo do zawieszenia lub przerwania świadczenia niektórych funkcji sklepu internetowego w związku z koniecznością przeprowadzenia konserwacji, aktualizacji lub modernizacji oprogramowania. Zawieszenie lub przerwanie niektórych funkcji nie narusza praw kupującego.
9. Prawa i obowiązki stron
9.1. Kupujący zobowiązuje się do zapłaty za zamówiony towar w terminie wskazanym podczas składania zamówienia.
9.2. Sprzedawca zobowiązuje się do realizacji zamówienia w ustalonym terminie i dostarczenia towaru kupującemu na wskazany adres.
10. Rozwiązywanie sporów
10.1. W przypadku wystąpienia sporu, kupujący może skontaktować się z obsługą klienta sklepu internetowego za pośrednictwem e-maila sup.aromaty@gmail.com.
10.2. W przypadku braku możliwości rozwiązania sporu na drodze negocjacji, kupujący może złożyć skargę do organów ochrony praw konsumentów w Polsce.
11. Postanowienia końcowe
11.1. Sprzedawca ma prawo do zmiany warunków niniejszego Regulaminu w dowolnym momencie. Zmiany wchodzą w życie w momencie ich publikacji na stronie.
11.2. Wszystkie kwestie nieuregulowane niniejszym Regulaminem są regulowane odpowiednio do obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej.